20
Mon, May
17 Artikel Baru

Mahasiswa bersama kepimpinan ulama

Berita
Typography

KEHADIRAN lebih 400 mahasiswa pada majlis ramah mesra bersama Menteri Besar menggambarkan komitmen anak-anak muda bagi mempertahankan kepimpinan ulama.

Biar pun berdepan dengan pelbagai fitnah dilemparkan pemimpin Parti Amanah Negara (PAN), namun ia tidak menghalang mahasiswa menghadiri program bersama Ustaz Datuk Bentara Kanan Ahmad Yakob.

Program tersebut diadakan di Balai Islam, Lundang hari ini. Pada masa yang sama PAN juga menganjurkan rumah terbuka Aidilfitri di Dewan Perniagaan yang dihadiri pemimpin utama parti serpihan itu.

Menteri Besar berkata, golongan mahasiswa merupakan modal insan kepada negara yang perlu dibina di atas landasan Islam.

Menurutnya, usaha tersebut dapat dipupuk melalui persatuan pelajar memperjuangkan pelbagai isu termasuk kemasyarakatan.

"Ini adalah tugas mahasiswa yang peka dengan yang berlaku, dengan ilmu serta kajian. Pada ketika inilah pengalaman kepimpinan dipupuk.

"Masa ini juga kita bina kekuatan syaksiah, sebelum diberi tugas lain seperti memimpin masyarakat khasnya politik, perlu ada persedian dari sekarang," katanya.

Hadir sama anggota-anggota Exco, Datuk Abdul Fattah Mahmood, Datuk Mejar (B) Md Anizam Abd Rahman, Datuk Che Abdullah Mat Nawi dan Datuk Nassuruddin Daud,

Turut hadir anggota Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Yusoff, Pengarah Urusetia Belia dan Sukan, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari dan Senator Datuk Dr Johari Mat.

Manakala di Pengkalan Chepa, PAS kawasan itu turut menganjurkan hari terbuka di kompleks Purnama, hari ini.

Orang ramai yang hadir diraikan Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd Amar Abdullah dan anggota parlimen Pengkalan Chepa, Dr Mohd Izani Hussin. - HARAKAHDAILY 29/6/2017