26
Wed, Jun
17 Artikel Baru

Tahniah Siti Nurhaliza atas kelahiran cahaya mata

Nasional
Typography

11 tahun penantian penyanyi terkenal Malaysia, Datuk Seri Siti Nurhaliza akhirnya terbalas apabila dikurniakan seorang bayi perempuan yang selamat dilahirkan pada 1 Rejab 1439 bersamaan 19 Mac 2018 jam 8.17 pagi.

Bayi comel yang diberi nama sementara sebagai ‘Fatimah Az-Zahra’ menjadi buah mulut seluruh netizen apabila masing-masing berasa sangat teruja, terharu dan syukur atas kelahirannya.

Sudah pasti Datuk Seri Siti atau lebih mesra dengan panggilan ‘Mak Iti’ dan ‘Tok Ti’ sendiri berasa gembira kerana itulah yang diharapkan dalam sebuah perhubungan suami isteri, iaitu zuriat yang soleh selain memperoleh pasangan yang baik dan memahami.

Di kesempatan ini, Dewan Muslimat PAS Malaysia mengucapkan segunung tahniah kepada Datuk Seri Siti dan suami serta keluarga atas kelahiran cahaya mata yang pasti menjadi penyejuk di mata dan penawar di hati.

Kami juga mengajak netizen untuk sama-sama mendoakan bayi yang dilahirkan ini agar menjadi harta yang bernilai buat ibu, ayah khususnya dan pada agama, bangsa dan Negara umumnya insya Allah.

بَارَكَ اللهُ لَكَ فِي المَوهُوبِ، وَشَكَرْتَ الوَاهِبَ، وَبَلَغَ أَشُدَّهُ، وَرُزِقْتَ بِرَّهُ

“Semoga Allah memberkati anak yang dianugerahkan kepadamu, semoga kamu bisa mensyukuri Sang Pemberi (Allah), semoga cepat besar dan dewasa, dan engkau mendapatkan baktinya si anak.”

جَعَلَهُ اللهُ مُبَارَكًا عَلَيكَ وَعَلَى أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه وسلم

“Semoga Allah menjadikannya anak yang diberkati untukmu dan untuk umat Muhammad shallallahu ‘alaihi wa sallam.”

بَارَكَ اللَّهُ لَكِ فِيهِ، وَجَعَلَهُ بَرًّا تَقِيًّا

“Semoga Allah memberkati anak ini untukmu dan menjadikannya orang baik yang bertaqwa”

NURIDAH MOHD SALLEH
Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia
21 Mac 2018 / 3 Rejab 1439 – HARAKAHDAILY 21/3/2018