Tak boooo baaaaa lagi ni memang sah salah Anwar!

| .

KUALA LUMPUR: Ekoran khabar angin Parlimen dibubarkan hari ini tidak menjadi, tersebar juga mesej, "Ini semua salah Anwar" kerana apa-apa saja yang berlaku di negara ini semuanya salah Anwar.

Sejak pagi tadi, khabar angin tersebar kononnya Parlimen akan dibubarkan hari ini. Malah ada yang mengatakan, Perdana Menteri akan mengumumkan pembubarannya tepat 12.35 tengahari.

Ini ekoran berita bergambar konvoi kenderaan PM memasuki Istana Negara jam 8.31 pagi tadi.

Berita angin Parlimen akan dibubarkan hari ini, 20 Mac tersebar sejak beberapa hari lalu.

Menurut berita angin itu, penamaan calon akan berlangsung 30 Mac manakala pilihan raya akan berjalan pada 13 Mac nanti.

Namun dengan berlalunya masa-masa yang disebutkan itu, Parlimen tidak lagi dibubarkan hari ini.

"Tak boooo baaaaa lagi ni memang sah salah Anwar!! Boooo baaaaa lah," tulis Khalid Samad, anggota Parlimen Shah Alam dalam Twitternya.

Tepat jam 1.00 tengahari tadi, Pejabat Media Perdana Menteri Malaysia (gambar atas) menyebarkan maklumat melalui Twitter memaklumkan khabar angin yang menyatakan Parlimen akan dibubarkan hari ini, oleh Perdana Menteri tidak benar sama sekali.

Bagaimana pun menurut sumber, mesyuarat Kabinet Malaysia yang berlangsung hari ini adalah mesyuarat kabinet terakhir untuk penggal ini.

Harakahdaily dimaklumkan, tidak ada sebarang kertas Kabinet diluluskan sebagaimana biasa.

Beberapa hari lalu, Najib bersama timbalannya, Tan Sri Muhyidin Yassin mengadakan perbincangan marathon dengan ketua-ketua BN setiap negeri dari seluruh negara.

Menurut sumber, muka Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said paling masam sebaik sahaja keluar dari perbincangan itu.



Share on Myspace